Mąka kokosowa

08:12 Codzienność nasza 2 Comments

Ostatnie moje zakupy zrobiłam w sklepie internetowym ze zdrową ekologiczną żywnością i zamówiłam m.in mąkę kokosowa, której nigdy wcześniej nie używałam.

W związku z tym musiałam troszkę poczytać i poszukać ciekawych przepisów z użyciem tej mąki i trafiłam na świetne ciasteczka kokosowe z użyciem dosłownie trzech składników. Sami zobaczcie ten przepis → http://malewypieki.pl/ciasteczka-kokosowe/

W naszym domu ostatnio zrobiło się bardzo kokosowo, najpierw pojawił się olej kokosowy, masło kokosowe a teraz mąka :)
Przetestowałam różne przepisy z użyciem mąki kokosowej i powiem Wam, ze świetnie nadaje się do wypieków, ciast, deserów, panierek, naleśników, a także do zagęszczania zup i sosów. Można jej używać tradycyjnie, do wypieków lub na surowo, dodając do płatków śniadaniowych, koktajli owocowych, musli. Mąka ta ma biały kolor, delikatny, słodki zapach i charakteryzuje się wyraźnym smakiem kokosa.

Mąka zawiera duże ilości białka i błonnika oraz tłuszcze nasycone. Nie zawiera glutenu i cholesterolu. Osoby, które dbają o swoją sylwetkę powinny ująć ją na swojej liście zakupów :) Powinny ją spożywać również dzieci i młodzież w okresie wzrostu, kiedy zapotrzebowanie na białko jest większe. Moje dzieci pokochały ciasteczka kokosowe i wiele innych dań z dodatkiem mąki kokosowej. Mąka kokosowa produkowana jest z miąższu wyściełającego wnętrze orzecha kokosowego. 

Jeśli jesteście zainteresowani zdrową ekologiczna żywnością to polecam BioIndygo.pl. Znajdziecie tam mnóstwo produktów, a co najważniejsze paczka przyjdzie błyskawicznie.




Jeśli macie ciekawe przepisy z użyciem mąki kokosowej to możecie wrzucić w komentarzu, chętnie je przetestuje.

2 komentarze:

  1. Równie ciekawe doświadczenia gwarantuje użycie oleju kokosowego w tradycyjnych przepisach. Jeśli tylko lubi się kokosowy aromat... od kawy po mięsa... Zachęcam do eksperymentów

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama również uważam że wypieki z tej mąki wychodzą rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń