Zielony koktajl z jarmużu i jego wartości odżywcze.

06:49 Codzienność nasza 2 Comments

Muszę się Wam przyznać, że jarmuż kupiłam po raz pierwszy :( ponieważ ostatnio wyczytałam, kilka ciekawostek na jego temat.

 ,,Filiżanka jarmużu to jedynie 35 kalorii, a dodatkowo prawdziwa kopalnia wartości odżywczych. 
W takiej porcji znajdziesz:
  • 5 gram błonnika,
  • 10% dziennego zapotrzebowania na wapń i witaminę B,
  • 6% dziennego zapotrzebowania na magnez,
  • 200% dziennego zapotrzebowania na witaminę A,
  • 120% dziennego zapotrzebowania na witaminę C,
  • 700% dziennego zapotrzebowania na witaminę K,
  • spore ilości kwasu foliowego, beta-karotenu, potasu, żelaza
Walory zdrowotne jarmużu związane są głównie z rzadko spotykaną w innych warzywach, ogromną zawartością witamin antyoksydacyjnych. Na przykład ilością witaminy C jarmuż przewyższa jedynie papryka i natka pietruszki, a witaminy K (odpowiedzialnej za szybkie gojenie się ran i zmniejszenie obfitości miesiączek) jest w nim tak dużo, że warzywa powinny wręcz unikać osoby przyjmujące leki rozrzedzające krew. Warto też wspomnieć, że zawarty w jarmużu błonnik wiąże kwasy żółciowe i związki cholesterolu, w ten sposób obniżając ich stężenie we krwi i zapobiegając chorobie miażdżycowej." ( źródło: www.mamzdrowie.pl )

Zastanawiałam się co z niego przygotować, ale ostatnio jestem na topie koktajli więc poniżej przepis na koktajl, który przygotowałam.




Składniki:
  • Garść jarmużu
  • Banan
  • Jabłko
  • Krwi
  • Kefir
Sposób przygotowania:
Całość miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Koktajl z jarmużem wyszedł przepyszny :)


2 komentarze:

  1. Jak smakuje ten jarmuż ? Bardzo fajny blog :)
    Zapraszam również do mnie http://lamodenathalie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń