Czystek i jego właściwosci!

08:32 Codzienność nasza 1 Comments

U nas w domu zazwyczaj jesienią i zimą pija się najwięcej herbat. Zazwyczaj są to herbatki ziołowe, czarna z cytryną i miodem bądź sokiem malinowym. Natomiast w grudniu zaczęliśmy pić czystek, sam lub z domieszką czarnego bzu czy dzikiej róży. Robię różne kompozycje smakowe, różne mieszanki aby nam się za szybko nie znudziło ;) Sam czystek w smaku nie jest zły, mi osobiście bardziej smakuje z dodatkiem dzikiej róży czy czarnego bzu. Czystek w smaku porównywany jest do zielonej herbaty. Napar z czystka można pić kilka razy na dzień, mogą go pić nawet dzieci już od 3 go miesiąca życia.

Czystek ma wiele właściwości m.in:

- Jest najbogatszym źródłem polifenoli, które mają działa antyoksydacyjne ma właściwości odmładzające, zapobiega pojawianiu się zmarszczek.
- Oczyszcza organizm z toksyn, usuwa toksyczne metale ciężkie.
- Ma działania przeciwzapalne, antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybiczne. Bardzo przydatny przy infekcjach górnych dróg oddechowych.
- Ma także działanie antyalergiczne.
- Rozpuszcza zatory i zakrzepy, może zapobiec chorobie niedokrwiennej serca.
- Poprawia równowagę flory bakteryjnej.
- Poprawia oddech i wybiela zęby.
Jaki wybrać czystek i jak go stosować?

Według informacji, które udało mi się uzyskać najlepszy jest susz cięty, nie mielony. Susz ten powinien zawierać jak najmniej gałązek, które nie mają takiej wartości jak liść. Ja osobiście kupuję czystek bio/ekologiczny, z upraw kontrolowanych - jest najmniej zanieczyszczony toksycznymi związkami. Taki susz jest trochę droższy ale myślę, że nie są to strasznie duże koszty, tym bardziej że taka torebka suszu starcza nam na dłuższy czas. Czystek przygotowujemy podobnie jak ziołowe herbatki:

Jedną czubatą łyżeczkę czystka zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy pod przykryciem około 10-15 minut. Herbatkę można posłodzić miodem lub pić z sokiem z cytryny. Chyba, że lubicie takie mieszanki jak my to polecam! Po dłuższym i regularnym stosowaniu czystka można  zauważyć korzyści z jego stosowania.

Jeśli podobają Ci się moje teksty koniecznie daj mi o tym znać. Polub mój fanpage na Facebook’u, zostaw komentarz lub udostępnij mój post, tak żeby mógł trafić do większej ilości osób, którym może się przydać. Pamiętaj, że nic mnie tak nie motywuje do pracy jak informacja o tym, że mój tekst komuś się spodobał. Miłego dnia!!!

1 komentarz: