Chleb z samych ziaren bez mąki

12:31 Codzienność nasza 0 Comments

Ostatnio naszło mnie na pieczenie chleba więc skorzystałam z Waszych podpowiedzi i upiekłam chleb bez dodatku mąki z samymi ziarnami. Wyszedł pyszny, a przede wszystkim jest bardzo zdrowy. Przepis jest bardzo prosty, a chleb jest niezwykle smaczny. Smakuje dobrze zarówno na słono jak i na słodko.

Składniki:

1 szklanka ziaren słonecznika
1 szklanka siemienia lnianego 
1,5 szklanki płatków owsianych
garść orzechów włoskich
1 szklanka ziaren dyni
1/2 szklanki zmielonego siemienia lnianego
1/2 szklanki zmielonych płatków owsianych
1 łyżeczka soli morskiej
1 łyżka miodu
3 łyżki masła klarowanego lub oleju kokosowego
350 ml wody


Przygotowanie:
Wszystkie sypkie składniki należy wymieszać razem. Do rondelka wlać wodę, dodać sól, miód i masło, krótko gotować. Po ostudzeniu należy zalać suche składniki i pozostawić na 15 min. Gotową masę włożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 200 stopni przez około 60 min. Chleb należy pozostawić w foremce do wystudzenia.

Smacznego!

Jeśli podobają Ci się moje teksty i przepisy koniecznie daj mi o tym znać. Polub mój fanpage na Facebook’u i Instagramie zostaw komentarz lub udostępnij mój post, tak żeby mógł trafić do większej ilości osób, którym może się przydać. Pamiętaj, że nic mnie tak nie cieszy jak informacja o tym, że mój tekst komuś się spodobał i przydał. Miłego dnia!!!


0 komentarze: